66 % asiakkaista on valmiita suosittelemaan Turun Satamaa yhteistyökumppanina
Vuoden 2024 lopulla toteutetun asiakastutkimuksemme tavoitteena oli tunnistaa asiakaskokemuksen vahvuudet ja kehittämiskohdat sekä saada arvokasta palautetta yhteistyön kehittämiseksi.
Kokonaistyytyväisyys Turun sataman toimintaan on noussut viime vuodesta. Yhteensä 94 % vastaajista arvioi toimintaa myönteisesti. Erityisen positiivista palautetta sai satamavalvonnan aluspalvelut, vaakapalvelut sekä henkilöstön palveluhalukkuus ja joustavuus.
Yksi Sataman vahvuuksista asiakkaiden mukaan on jo pitkään ollut joustavuus, joka tutkimuksen mukaan on vahvistunut entisestään. Suurimmaksi parannukseksi toiminnassa asiakkaat arvioivat aktiivisuuden (+0,25). Se heijastaa pyrkimystämme palvella asiakkaitamme entistä paremmin.
Kyselyn avoimissa palautteissa korostuivat muun muassa hyvä palvelu, joustavuus, helppo yhteistyö ja sijainti. Kehittämiskohteiksi asiakkaat mainitsivat esimerkiksi kulunvalvonnan ja liikennejärjestelyt.
Jatkamme vahvalla tasolla olevaa toimintaamme vahvuutemme muistaen ja kehittäen niitä alueita, joilla asiakkaillamme on odotuksia. Toimintamme perustana on jatkossakin luotettava, joustava ja aktiivinen yhteistyö sekä vastuullinen toiminta.